tisdag 17 juni 2014

Bilder från tävlingen i söndags

I söndags åkte jag, Ina och Maja till Håbo för att starta en MsvB:2. Vi hade fått ett jätteskönt startnummer, nästan sist.

Ina var mitt inne i sin brunst så jag var rädd för att hon skulle bli så där "okontaktbar" som hon blev förr på tävling då hon var brunstig, men hon förvånade mig glatt genom att vara helt supercool tävlingen igenom! Hon var snarare extra trött på grund av brunsten.

De hade gjort om i Håbo och den nya ridbanan såg fin ut, men tyvärr bedrog skenet något... Jag har ALDRIG varit med om sämre underlag!!! Underlaget var sand och det var ungefär 4 gånger så mycket sand mot vad det borde varit... Hästarna snubblade i varje steg de tog och det var så djupt att de sjönk ner hela tiden. Vi försökte oss på att rida fram med lite mer fart för att "susa förbi" underlaget, men det blev inte många varv på den ridbanan... Jag lyckades istället hitta en liten kort stig bredvid en hage som jag red fram och tillbaka på i trav, gjorde några fattningar, försökte rida några steg i öppna och sluta, gjorde nåt byte. Det var den framridningen vi gjorde, så förutsättningarna var ju verkligen inte bra inför starten.

Trots allt detta och att Ina var brunstig + att det som vanligt var kolmörkt inne i Håbos ridhus så skötte hon sig fantastiskt bra på banan! Hon var väldigt trött i kroppen, så jag fick jobba på som sjutton vilket resulterade i vissa "snabba takter" som domaren skrev, men hon såg i alla fall inte hur seg i kroppen hon egentligen var ;) Ina gjorde allt jag bad om och satte båda bytena! Vi fick nästan bara 6,5:or rätt igenom (domaren var inte jättegenerös med poängen för så många) och slutresultatet blev hela 63,7%! Det var fantastiskt resultat tyckte jag med tanke på "uppvärmningen" och förutsättningarna. Känns så himla kul att vi kan rida på över 62% i MsvB när inte allt gått som det ska innan :) Vi har höjt vår lägstanivå.

Maja var minsann duktig på att hinna ta bilder då hon fick jättemånga fina på den korta tid vi var på banan :) Här kommer några av mina favoriter:

















Fina Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar