torsdag 12 juni 2014

Två nya PB i MsvC och MsvB!

Nu var det ett tag sedan det blev uppdaterat här, så nu får jag ta igen lite :)

De jag känner "IRL" vet redan att det gick väldigt bra för oss i Hallstavik den 1 juni. Jag hade ju lite problem innan då vi fått starttider med 7 timmars mellanrum, och detta tycker inte jag är en okej väntetid för en häst som står i en transport. Därför bad jag om en senare tid (vi var bara 6 st som red båda klasserna!) på  någon eventuell strykning, alternativt att de annars skulle ta bort mig från MsvC:n. Jag fick till slut, kvällen innan tävlingen, reda på att jag fått en något bättre starttid och att jag då skulle starta MsvCn trots allt. Nu var det "bara" 4 timmar mellan starterna, så vi körde på!

Jag är glad över att vi startarde MsvC:n, för trots en spänd framridning med vattenslangar och vattning av framridningsbanan + att jag tänkte fel i skritten (blandade ihop program) och fick felridning -2p, så lyckades vi sätta nytt PB med 67,2%! Vi låg i ledning länge men blev slagna tyvärr av ett ekipage som fick 1 ynka poäng mer än oss. Med tanke på att vi fick -2 poäng i och med min felridning så är det kanske förståeligt att jag var lite arg på mig själv...

Men 2:a kom vi och med nytt %-PB! Eftersom 1:an hade åkt hem redan (tävlade för Finland) så fick Ina och jag vara först på ärevarvet ändå ;)







Det var bara cirka 45 minuter mellan prisutdelningen och min nästa start, så efter det tog jag av sadeln och gick runt med Ina som lite "framskrittning". Det var jättevarmt ute, solen sken, och hon var ju redan framriden i och med förra klassen, så jag ville bara rida fram nu i en kvart. Detta blev helt perfekt då Ina hade full energi på banan i MsvB:2!

Jag har ju haft som mål länge och längtat efter att vi skulle lyckas genomföra en MsvB-start utan stora missar, där alla bytena är rena och så vidare. Nu kom den!! Båda bytena satt och jag var så jävla nöjd rent utsagt! Och att vi dessutom fick poäng som överensstämde den känslan var ju mer än underbart :) 64,5% blev det, och ännu ett nytt BP, nu i MsvB, med över 3%-enheter!

Enda nackdelen med detta var att vi låg på bra placering länge, men inte tillräckligt bra för att få placering. Tredje sista ryttaren slog oss och vi hamnade första utanför placering efter ytterligare 3 timmars väntan... Så strax efter klockan 19 körde vi hem och var hemma cirka 20, väldigt glada med två jättefina resultat med i bagaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar