tisdag 2 september 2014

Fantastiskt pass på en fantastisk häst

Ja, rubriken sammanfattar bra! Igår hade Ina vila efter tävlingen och idag körde vi ett pass på ängen. Denna äng är gigantisk och vi har fått både kanten och en större yta kvar som de inte plöjt, bara för att vi ska ha att rida på!

Vi började med ett varv i trav + galopp och sedan samma väg tillbaka, häst framriden. Sedan jobbade jag både trav- och galoppövningar på den öppna ytan. Jag ville ha henne avspänd men med egen energi i bakkärran. Vi red galoppslutor, övergångar, vändningar och byten. Hon gjorde allt jättejättebra och på slutet gjorde hon ett superbyte åt höger! Klapp på halsen, stå upp i sadeln och galoppera av. Många frustningar från nöjd häst :) ❤


Idag testade jag min donut igen, jättelängesedan, och mitt hår hade växt en del... Det blev en jättebulle, haha!
Synd att jag inte kan ha donut på tävling, min JW-hjälm går ner för långt i nacken så det är nästan omöjligt... Men snyggt är det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar