söndag 24 november 2013

Jobbar Ina från marken

När Ina blev frisk från sitt sår (vilade en vecka) så hade ju jag skadat mig i knäet och kunde då inte rasta av henne på ett sjysst sätt. Hon var ju såklart jätteglad och pigg när hon äntligen fick göra något vettigt igen och min lilla barbackatur i skritt och lite trav, som knäet klarade av, blev inte riktigt tillräcklig för hennes energi stackarn. Snäll var hon dock när jag satt på henne, inte så mycket som ett bus-skutt försökte hon med!

Men ridhuset var tomt, så jag tänkte att jag kunde ha henne lös i ridhuset så att hon skulle få sprätta av sig ordentligt på bra underlag. Jag trodde att hon skulle springa runt som en galning, så jag blev väldigt förvånad när hon helt frivilligt lade sig som på en stor longer-volt runt om mig utan att jag hade någon lina kopplad till henne. Så trots att hon var pigg, busig och jätteglad så var hon ändå så pass lydig att jag kunde jobba henne då hon lydde min röst i det mesta! Sån himla duktig tjej! Vi hade aldrig lös-longerat förr, men det är inget snack om att hon är lydig, uppfostrad och dessutom ser mig som sin ledare (som tur är, haha!)

Så... busig, men snäll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar