torsdag 28 november 2013

Positiva vindar!

Nu börjar ordningen återställas sakta men säkert!

I lördags fick vi hämta hem min katt Kajsa från djursjukhuset. Hon hade haft blåskatarr och har fått mindre njurproblem. Hon kommer få äta specialfoder, men verkar nöjd även med det!

I måndags fick jag alltså träffa en läkare (eller det blev 2 läkare) och ÄNTLIGEN var det någon som fattade att jag hade så pass mycket vätska i knäet att jag hade ont och rörelseproblem, så de dränerade knäet, yes!! Det var nog den största spruta och kanyl (6 cm) jag någonsin sett och som kördes in i leden för att suga ut min "bassäng" runt vänsterknäet, men det var det värt! Att kunna gå, springa, träna och rida igen var ju belöningen :)
De sprutade även in kortison i leden och detta gav mig en biverkning i form av ordentlig hjärtklappning i 5 timmar på kvällen. Helt normal reaktion på kortison, men rätt obehaglig sådan :/


Jag har nu kunnat börja träna Ina på riktigt igen och idag kunde jag till och med rida dressyr/bommar med korta hoppläder, och ingen pain i knäet!! Så nu köör vi igen, precis där vi slutade innan vi båda skadade oss. 

Igår passade jag även på att klippa min extremt långhåriga häst. Det är sjukt vad mycket päls hon producerar! Fast hon började ju i och för sig i september *harkel*....
Nu är hon i vilket fall HELKLIPPT, woho, jag vågade ;) Ina är ju en fryslort utan dess like, så förra året halvklippte jag bara, men då försvann sista vinterpälsen vid midsommar... Eftersom jag har de absolut varmaste och bästa täckena till Ina kändes det ändå bra att helklippa då hon inte kommer kunna frysa :) jag lämnade pälsen på benen och huvudet, en polisong under magen samt en platta till sadeln. Så nu har jag en musblack häst istället för svart ;)



Pälsen blev en ny häst ;)

Nu ska jag jobba ett 16 timmarspass imorgon och ett 13 timmarspass på lördag, tjoho! #längtartillsöndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar