måndag 14 april 2014

Filmer (MsvC:1 + MsvB:5) med poäng!

Sådär! Nu är filmerna fixade :) Och denna gången kom jag ihåg att ta med mig protokollen också, så poängen är inlagd.

MsvC:1- Ina var väldigt jobbig på framridningen då hon fick för sig att hon inte alls skulle ställa igenom bålen i skolorna i trav, så som hon har försökt med mycket på träning tidigare men som minskat mycket nu. När hon blir sån är det som att någon kört ett spett rätt igenom henne.... Så jag försökte att superöverdriva böjen så hon nästan fick vika över sig självt. Detta för att hon lättare skulle kunna få en liten böj på banan. I övrigt kändes hon okej på framridningen. Lite "förskräckt" av den EXTREMT höga musiken som var på vid framridningsbanan. Varje gång man red förbi högtalaren fick man nästan hålla för öronen för att det ljöd så högt! Kan faktiskt varit därför hon spände till från början... De hade sådan hög volym ute och inget ljud alls inne, bra där!
Trots lite motsträvig häst på framridningen lyckades jag ändå få ihop henne ganska bra på banan. Hon gjorde i stort sett allt jag bad om, vissa saker bättre än andra, men utan stora missar. Hon tyckte publiksidan var ganska spännande, men höll sig på mattan men med ganska mycket krut i sig. Några småmissar, inte mer än så.
Resultat: 63,7% (andra från placering)



MsvB:5 (debut)- Ina fick precis lagom paus mellan klasserna och nu när jag red fram var det som en ny häst! Denna dag behövde hon verkligen gå två klasser, så det var ju ett lyckoskott att vi red en klass innan denna just idag med debuten. Nu kändes Ina helt "med mig" när jag red och allt blev så enkelt när jag inte behövde överdriva allt. Vi red fram lugnt och kände mest igenom några av programdelarna. Några djupa andetag och in på banan... och det gick SÅ BRA!! Även om det kändes som att någon satt en raket i Inas rumpa då hon var så PIGG så gjorde hon ändå det jag bad om och hon gjorde väldigt mycket bra saker! Bara en enda större miss, och den kom inte ens vid ett byte utan i den andra förvända bågen. Ina hade för myckte tryck framåt och klarade inte av att hålla den. Jag försökte fatta om men hon var "för på" just då så någon ny fattning blev det inte = dålig båge + ej visat byte vilket såklart drog ned massvis i poäng. I övrigt var hon så duktig och bytena har utvecklats så himla mycket! Från att knappt få några rena byten alls i lägre program till att göra 4 RENA byten (vissa luftiga hihi) + 3 stycken rena seriebyten :) Japp, serien gick bra! Det var varken på en rak snygg linje eller superkontrollerat, men tre rena byten med fyra språng mellan varje och serien gick så mycket bättre än vad jag trodde innan. Visste ju inte om Ina bara skulle studsa runt på grund av spänningar, men hon lyssnade så himla fint!
Så det roligaste med poängutdelningen i detta program var att vi fick flera 6:or på bytena, 5,5:a på serien och en 7:a på ena galoppslutan!
Så trots det stora neddragande missen med bågen så fick vi ändå följande slutresultat;
Resultat: 55,7%


Jag är så himla glad att vi startade MsvB:5 då det var ett jätteroligt program, Ina skötte sig utmärkt och nu vet jag att vi passar in i den svårighetsgraden. Att rida ett svårare program är även nyttigt då man får ett annat lugnare perspektiv på de lägre MsvB-programmen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar