söndag 5 december 2010

Färdigt för idag :)

Idag tog och jag Ina oss upp i Nåsten på en styrke-/konditionstur. Uppförsbackar i galopp, trav+galopp i djupsnön. Hon håller även på att klura ut vad en skidåkare är. Så himla söt, för hon är inte rädd eg., hon fattar bara inte vad det är för någe :) Det kom en rätt mot oss med stavarna i högsta hugg, då vart hon lite förvånad och satte på en tvärnit, men värre än så vart det inte, duktig jänta!
Kan tilläggas också att hon nu helt ensam utan "eskort" går snällt över alla stora träbroarna som går över Hågaån. Rätt mallig sen när hon kommit över kan jag ju säga ;)

Idag installerade jag även de två nya tränsen (hopp + dressyr) och nya svarta kandaret med de rätta betten och tyglarna. Mkt bling-bling och tjockt, mjukt läder blev det :) Ska ta bild imorgon tänkte jag. Kan redan nu meddela att Ina var väääääldigt fin i nya hopptränset!!

Ina i sitt gamla kandar från i somras. Längtar såå efter att börja träna igen!!

Jag själv tog mig ett till träningspass när jag kom hem från stallet. Åkte till Ultuna-friskis och körde ett 2 timmar långt styrkepass på gymmet. Var såå skönt! Fixat helårskort nu, så nu äre bara att köra på!

Så nu är man rätt mör, lagom att sjunka ner framför TV:n ikväll tror jag efter att jag lagat lite middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar