onsdag 1 december 2010

Föör kallt!

Idag när jag gick upp vid kl 5 visade termometern på -25 grader. Jag försvann fort tillbaka till sängen igen... Tog stallet efter jobbet som vanligt istället. Dock var det fortfarande -20 på kvällen, så fröken vilade eftersom det INTE är nyttigt att rida i sådan kyla! Har vart med om att hästar börjat blöda näsblod vid ridning i -20 grader och det vill jag inte ska hända min prinsessa!
Hon fick ha sitt innethermotäcke på sig ute under sitt jättetjocka helhalstäcke i hagen idag, även imorgon likadant. Då verkade hon klarat kylan mycket bra!

Har bestämt att hon ska gå rätt lugnt i december, inget "tvång" på ridning och fitness utan mest lull och träning i den mån det går utomhus. Från 1 januari kommer jag ha ridhuskort på Lurbo- 31 mars, så då kommer vi att köra igång inför tävlingarna 2011.

Här kommer nästa bild från samlingen av alla nya grejer :)

Jättemjukt och fint träns från Globus, med utbytt pannband till Sverige-swarovski som jag köpte i Globen! Inas nya dressyrträns (tränsbett)

Älskar mitt pannband!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar