söndag 22 maj 2011

Har vi stått över en månad?

Igår hade Moa Ina och det hade gått fint.

Idag red jag ett dressyrpass på henne på stora dressyrbanan.
Hon har ju hela vecka fått ordentlig konditionsträning för att "komma tillbaka" och idag kändes det bra att rida ett ordentligt dressyrpass.

Och det roliga med detta passet var att jag aldrig skulle kunnat säga att hästen har stått en månad då hon var lika sjukt fin som annars! Hon orkade UTAN PROBLEM! Hade bara tänkt rida henne djupt och lågt, men eftersom allt klaffade samlade jag upp henne med och det var nema problema :)
Ända man märker av är att hon är lite för mycket farmåt, alltså blir lätt lite framtung och trycker på för mycket. Hon har med andra ord mycket glädjeenergi som jag bara försöker göra om till arbete istället.

Hon är så duktig min lilla prinsessa!


Det var avkopplande med ett roligt dressyrpass då jag verkligen behövde något annat att tänka på.
Igår hade vi en "avskedsfest" för en viss person och som jag imorse har varit tvungen till att säga hej då till, vilket INTE var lätt. Jag kommer nämligen inte få träffa denna person förrän om 7 långa månader, strax före jul....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar