söndag 23 oktober 2011

6a i första klassen

Vi kom 6a i LB:3an av 40 starter, kul kul!

Till LA:3an red jag fram va 35 min vilket är ca dubbelt så länge mot annars för att kunna få bort överskottsenergin som hon nu skaffat sig ;)
Det räckte dock inte... Hon var SÅ PIGG men nu var det ju mer tekniska delar så hon fick tänka lite. I galoppen kändes det som hon fått dynamit i rumpan och hon gjorde en fuling då vänsterförvända bågarna startar på direkten efter fattningen. Hon kastade sig fram och bytte :( så vi fick göra förvänd fattning mitt i bågen som hon grejade faktiskt. Det var den grövsta missen, i öv var det mest helheten tyckte jag då som blev för okontrollerat. Men återigen var det tydligen bättre än min känsla då vi fick 61,3% :)
jag räknade ut att om vi inte hade haft det onödiga bytet hade vi fått ca 63,6%... tänk vad EN MISS kan göra!

Är hemma igen nu. Klassen slutar om 2 h ca så ska ringa t sekr sen och kolla hur det ligger till. Liten chans t plac tyvärr men jag är ändå mycket nöjd! 2 st LA;3or i rad har vi fått nästan 62% :)

Jag har också beslutat idag att fr.o.m. nästa år ska Ina inte längre gå LB-klasser, hon har kommit så långt att hon tycker ridvägsklasser är tråkiga så då är det dags att höja en nivå. Så LA och MsvC med kvalförsök t MsvB ska vi köra på nu :) för i vinter ska vi börja träna byten! :D

Filmerna kommer imorgon då jag tränar sent och kommer vara hemma några timmar på kvällen.

Så resultat idag:

LB:3 = 65,8% 6a

LA:3 = 61,3% ?

1 kommentar: