söndag 2 oktober 2011

Tävlingsrapport!

Så, nu har jag bytt min firewire-anslutning till den andra datorn som inte är helt megadryg, så nu har jag fått in både dagens hopptävlingsfilmer samt förra helgens dressyr-katastroffilmer :)

Idag var ju då jag och Ina tillsammans med Astrid iväg till Solna FRK och hopptävlade.

Igår kändes ju Ina som sagt lite trött i fötterna, vilket var desamma i första klassen 95 cm. Hon lydde och hoppade bra, men hennes vanliga tävlingsfjong i fossingarna var inte där... Vi fick med oss en svart oxer i grunden, men som sagt, hoppa gjorde hon ändå bra!



Kort till nästa start då jag startade nästan först i 1m. Emellan gick vi alla 3 ut i bokskogen bredvid tävlingsplatsen på en promenad :) Det kommer lite bilder här i kommande inlägg som Astrid tog :) Sen stod Ina och sov typ hela tiden tills jag satt upp haha! Hon laddade tydligen batterierna, för sen inne på 1m-banan var hon helt sig själv igen!
Shit vad hon hoppade igen!! Så fin rytm och fina språng. Jag höll nästan på att hoppas ur sadeln på 2:an t.o.m ;) Och det bästa var att
VI KOM TILL INAS FÖRSTA OMHOPPNING i 1M!!!!

Vi petade dock första i omhoppningen, men hon var så taggad och glad så jag testade att gasa lite vilket hon taggade på som fan och hoppade SJUKT fina språng med såna avtramp!
Sen klantade jag mig, för glömde till vilket hinder vi skulle till (näst sista), så jag svängde emot i sista sekund på oxern och hjärtat hoppade trots de dåliga förutsättningarna, duktiga du! Vi rev den, men inte så konstigt med den kassa anridningen och den dåliga farten.

Så i mål på 0+8 fel och jag var och är såå glad! Hon hoppar så fint i 1m-klasserna nu så det är ju galet!



Blir alltid lika glad när min underbara häst förvånar mig så positivt fortfarande :) Vilken känsla det var att sitta i sadeln på henne i 1m, wow!!

1 kommentar:

  1. Vilken skillnad det var till andra klassen och vad bra hon hoppade! Då måste du varit glad :-)

    SvaraRadera