fredag 21 oktober 2011

Fredag äntligen...

Snart är veckan slut äntligen, vart en jobbig en känslomässigt.

Ikväll ska jag iaf få träffa de mest underbara finaste personerna som finns, längtar <3!

I onsdags körde jag igenom ett pass med Ina på banan i hoppsadeln. Sitter gärna i hoppläder och rider dressyr mellanåt. Både för att jag ska tvingas jobba mkt mer för att kunna komma ner till arbete med sätet som man annars får typ gratis av en dressyrsadel men också för att Ina ska vilja arbeta lika ordentligt utan att ha 5 m långa dressyrben som rår om i varje sekund.
Tycker detta är viktigt så hon inte blir stum och ouppmärksam på mig.

Vi körde lite som på träningen, skänkelvikningar och förvända övningar inför lördagens LA:3a.
Jag fattar inte hur hon har kunnat bli så fin i förvända, helt amazing! Nu rider jag ganska mkt förvänd och lite svårare tvära svängar så jag sätter henne på prov så att det inte alltid blir det lättaste grejerna. För om vi kommer till en svår och spänd punkt i förvända i ett program, då måste hon kunna tycka att allt är lätt så vi tar oss ur den delen bra ändå.

Igår och idag hade och har Moa Ina. Hur mycket jag älskar min häst och det vi gör så är det ändå alltid lika skönt att få lite ledigt. Tror de flesta förstår vad jag menar...

Om en timme blir det kiropraktorn. Här ska knäckas kotor och ben.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar