onsdag 20 juli 2011

Tappsko och sjukdom

Ina tappade ena framskon i onsdags och har haft lite semester ute i sommarhagen då vi endast har skrittat henne lite lätt.
Igår kom iaf hovslagaren (vi hade bestämt tid för skoning precis innan hon tappskon så det var ändå dags) och nu ha Ina skinande fötter igen :) Hovarna var tydligen jättefina! Det märktes att hon går ute dygnet runt nu, för de hade växt mycket mer och skorna var mer slitna än vanligt.

I fredags började jag känna mig lite däckad och hade känningar i halsen (haft halsfluss flera gånger så är lite vaksam...) och under helgen drog helvetet igång. Vi kan kalla det en dunderförkylning med lite extra krydda... Till måndagen vart jag ännu sämre, men jag har inte råd eller tid att kunna vara hemma från jobbet "i onödan" så det var bara att bita ihop. Jag tror dessutom att jag har lite för hög arbetsmoral än vad som är "nyttigt", så har väldigt svårt att vara borta!
En hel arbetsdag med sprängande huvudvärk, förkylning och feber är dock en lång arbetsdag kunde jag konstatera... Har fortfarande inte varit hemma något från jobbet, så hoppas hoppas att jag inte blir sämre nu :/

Ska iaf åka upp till min älskade sommarstuga i Sundsvall över helgen.
Jag åker på fredag direkt efter jobbet med Y-bussen (megapraktiskt) och hoppar av i Kvissleby där min pappa hämtar upp mig, så får jag iaf 1 hel dag och 2 halva dagar med RIKTIG semester. Det blir nämligen ingen riktig sommar utan att ha varit där.
Vanligen är jag där typ hela juli, men jag får göra det jag kan av min situation...
Utsikten mot vår strand från uteplatsen

Håller för övrigt på med lite ny bloggdesign, lite svårt att bestämma mig bara :) Men snart blir det ändring!

Efter helgen hoppas jag på att jag är mer frisk, för i såna fall ska Ina börja köra hårdare konditionsträning efter lite ledighet. Som det ser ut nu så fick jag ett feberanfall igårkväll efter att ha ridit henne barbacka till hagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar