lördag 12 november 2011

Dressyrdomar-clinic :)

Vi kämpar på Ina och jag med all träning, både som ekipage och att jag tränar musklerna på gymmet.

Idag har vi varit till ett ridhus i Rasbo och ridit en sorts clinic för de som går dressyrdomarutb. Vi var ett antal ekipage som red en och en och vi red en programdel i taget så fick domarna diskutera vad som var bra, dåligt samt vilken poäng som bör sättas. Mycket roligt var det! Jag hörde inte allt i detalj vad de sa men jag ska fråga Sara och Ulrika sen som båda går utb :)

Vi fick rida MsvC:1ans förvända galopp i båda varven, enkla byten och bakdelsvändningar.

Jag hade ridit fram ordentligt och hon kändes jättefin :) hon blev dock lite grinig och kom in i passets "jobbighetsfas" lagom till att vi skulle börja visa delarna ;) så i förvända spände hon till, tryckte på som 17 och gick lite på dubbla spår eftersom hennes kroppsdelar försvinner åt alla håll just nu när hon är så rörlig i kroppen ;) men hon gick ändå att reglera och höll förvända bra och stadigt!
Enkla bytena var hon lite förbannad på mig, så när vi visat dessa red jag några fler för mig själv och de blev bättre :)
Bakdelsvändningarna gick helt ok, gjorde några varv efter vi visat de också. När hon inte gissar vad hon ska göra utan lyssnar så gör hon de SÅÅ fint nu!! Tror domarna satte en 7a eller 7a på ena iaf :)

Ina och jag hade en rosa-vit outfit:

Häst:
Vitt schabrak (ryttare=idrottare)
Rosa lindor fr HV Polo
Vita fårskinnsboots fr Eskadron
Rosa snoddar i knopparna
Kandaret m rosa bling-blinget

Ryttare:
Hjälm JW
Tävlingströja rosa fr Kingsland och ovanpå en svart V-ringad tröja
Vita ridbyxor
Petrie-stövlar

Domarna tyckte vi matchade bra och att Ina var väldigt söt :)

2 kommentarer:

  1. Det var till och med en åtta på den första bakdelsvändningen :) Hon har blivit så lätt och uppe framtill! Snart orkar hon säkert spåra bättre också! Klart finast matchade ekipaget. Ulrika

    SvaraRadera
  2. Du skulle behållt rosa tröjan! Sjukt snygg!

    SvaraRadera