söndag 20 november 2011

Kort rapport

Ina var som jag trodde PIGG idag pga för få riddagar i veckan när jag haft halsfluss. Så det var lite andra förutsättningar vi tävlade på idag ;)

I dressyren (LA:1) lyckades jag hålla henne ok i traven där bara 7or och 8or gavs. Detta kombinerades med dynamithäst i galoppen där vi fick nån 2a, 4a mm, så slutsumman blev lite över 62%. eftersom jag är svag efter sjukan så orkade jag inte fullt ut heller, så var mest nöjd med att vi kom t start ;)

Sen byggde vi om t hoppning. Pga för liten framhoppsdel så fick alla i ordning hoppa banan en gång på 70cm som uppvärmning. Sen när det var ens tur fick man hoppa 1an en gång sen startade man efter det. Hon var tittig i framhoppsrundan, men nollade den. I 1m-rundan sen fick vi med oss 2an, i övrigt hoppade hon jättefint, så 4 fel.
Kändes bra att få smma av en 1m-runda efter Lurbotävlingen :)

Så jag och Ina orkade med båda grenarna och med tanke på våra förutsättningar; jag sjuk och svag å Ina aspigg så var 62% i LA:1 och 4 fel i 1m riktigt okej resultat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar