söndag 19 februari 2012

Rolls-Rolls

I fredags var jag med på innebandyn med mina jobbkollegor. Det var SJUKT KUL men jag märkte att jag inte var i samma kondis eller hade samma benmuskler som förr innan mina leder blev för dåliga. För i fredagskväll, igår och idag har jag haft den värsta träningsvärken ever, från midjan och ända ner till tårna... Att ta sig in i bilen har varit världens projekt då mina lår inte vill lyfta sig, rumpan är helt slut och vaderna likaså. Av trycket från när man gör tvära vändningar i innebandyn så fick jag två rödblå stortånaglar och vätskefyllda trampdynor. Men det vare värt för det var så himla kul!! Har verkligen saknat att spela en lagsport! Så nu blir det full kondis- och benträning varje fredag med ett innebandypass :)


Ina har gått galoppjobb i snön under veckan och igår fick hon en hel vilodag i hagen vilket hon förtjänade. Idag fick hon jobba samlat i galoppen i djup kramsnö i 10 min = mjölksyreframkallande.

Igår åkte jag till UPK på sena eftermiddagen och red Ronaldhino, eller "Rolle", "Rolle-racer", "Rolls-Rolls", kärt barn har många namn ;) Rolle är Ulrikas häst och hon själv har influensa och brutna revben stackarn, så jag rider Rolle 2pass nu under helgen då jag även red honom idag. Han är en häst med HUMOR och är inte sen att liva upp en för honom tråkig/jobbig situation med en repa eller två haha. Han var riktigt trevlig och mjuk att rida! Gud vilket jobb Ulrika har gjort med den bushästen :))! Idag red vi även lite byten och jobbade med hans skritt, fin pålle! På bilderna ser han ut som lilla ponnyn Mitch som jag tränade och tävlade i dressyr för längesen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar