onsdag 15 januari 2014

Samlad galopp

Nu har jag varit utan bil sedan i torsdags (plåtskada efter att någon SPARKAT in passagerardörren!) och idag har jag gått 1,2 mil sammanlagt, bland annat från jobbet till stallet och sedan hem. Därför var det extra skönt att få samtal ikväll om att bilen nu är klar och den ska hämtas imorgon, yyeeesss!!

Men trots den långa powerwalken så jobbade jag och Ina igenom ett dressyrpass i ridhuset som gick galant! Vi repeterade lite Evelina-övningar och sedan fortsatte jag med att försöka samla ihop galoppen och sätta henne ordentligt på rumpan i ett par steg (rakt spår). Detta arbete har vi fått order om att jobba med nästan varje dag då det är förberedande till kommande piruettarbetet :D! Tidigare har jag fått jobba med MYCKET samlande hjälper för att få henne att sätta ihop sig, men nu när vi kommit så pass långt i grundarbetet så har detta utvecklats ENORMT mycket!! Trots att jag red på träns (mindre skarp betsling alltså) behövde jag bara ta oerhört lätt i tygeln med små halvhalter utan att jag behövde hålla kvar förhållningen i munnen och Ina samlade ihop takt, tempo och rygg. Hon stod nästan helt stilla och galopperade vissa gånger och allt jobb gjorde vi på rakt spår, så ingen hjälp av böjning hade vi heller. 

Det kan nog bli spännande när vi kommer börja med piruettarbetet ;)!



Tänk vad långt vi nu har kommit och vad vi hittills har utvecklats denna vinter! Min duktiga, kämpande tjej ❤❤❤


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar