söndag 26 januari 2014

Soligt utepass

Dagen började med sovmorgon till klockan 8:30, sedan mysig frukost i lugn och ro framför TVn. Sedan iväg till innebandyn, som blev första träningspasset efter att jag blev frisk. Det gick mycket bättre än vad jag trodde innan och orken fanns där till 1,5 timmes innebandyspel :)

Mör och fin i kroppen åkte jag till stallet i det fina vädret. Vad sägs om denna sol liksom ;)


Eftersom jag var så trött i kroppen efter innebandyn så gick jag raka vägen till hagen och hämtade Ina och red ett ordentligt dressyrpass ute på en snöäng, förberedande inför morgondagens träning för Evelina. Hade jag börjat fixa i stallet först fanns stor risk för att jag skulle börja känna hur trött jag egentligen var och då inte få till något bra ridpass. Så att lura huvudet när man fortfarande är i gasen är ofta det bästa tricket att orka tycker jag ;)

Ina duktig under passet, men bråkade ett tag vid flytt av rumpa till vänster i skritt. Hon blev vääldigt "upprörd" när jag krävde sådana hemskheter som att böja igenom i skritt och då ta i med höger bakben, hua! Men never the less; jag vann striden efter några minuters övertygelse och då var det som att knappen "flytta rumpan" tryckts in, för då jäklar flyttade hon minsann in rumpan utan några motstridigheter. Snacka om att någon kan vara envis och spydig ibland... Tur att matte är envisare då!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar