tisdag 27 juli 2010

De perfekta tävlingsbyxorna

Idag blev det en mysig uteritt i den varma luften :) Ina fick "a day off" utan arbete på lång tygel. Det enda jag bestämde var gångart och vart hon skulle. Kändes lite trött efter första travtrippen, men efter skrittpausen så blev det galopp och då piggnade hon minsann till! Glad och nöjd häst!

När jag var på semester så hann jag även fylla år, 22 denna gång. Tur att jag inte tävlat några "young rider"-klasser, då hade jag fått ta ett jättekliv in i seniorvärlden nu. Om jag kommer upp i klasserna nu vet jag redan hur tufft det är bland gamlingarna ;) Tillbaka till min födelsedag så hade jag inte önskat mig så mycket eg. Mest ett par nya tävlingsridbyxor eftersom jag ordagrant slitit ut dem jag har, t.o.m. mina Euro Star efter ca 2 års tävlande och tvättar. Så mamma och jag var till en ridsportbutik utanför Sundsvall som heter Equine (tror jag). Den påminde lite om Sporren i sortimentet, mycket bra kvalitétsgrejer från kända märken. Jag har letat länge efter "de perfekta tävl.byxorna" och med perfekta menar jag stretchiga, bra kvalitét, helskodda, långa ben och inte för högt pris. Ganska svårt med andra ord. Då hittade jag några på en hängare som hade lite swarovski på sig vid fickorna. Tänkte att de måste vara jättedyra, men det var inte farligt alls så jag provade dem. Satt som en smäck! Och de stämde in på min övriga beskrivning av de "perfekta tävlingsbyxorna" så vi slog till :) Köpte de def. inte för stenarnas skull, de kommer inte ens synas med kavaj på, men de är rätt söta!


Håller även på med min hjälm-pimpning. Hittade lite stenar som jag köpte. Får se hur resultatet blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar