onsdag 21 juli 2010

Fet häst och dubbelsize-tå

Igår och idag har jag ridit både Ina och Berry. Jessica är bortrest till imorgon så jag har hjälpt henne motionera den lilla hästen :) Superpigg och glad är han minsann ;)

Idag kan jag sammanfatta med att säga att min högra stortå är ungefär dubbla sizen av vad den brukar. Järnskor kan vara tunga ibland ;) Sen är Ina så tjockis nu att dressyrsadlarna åker fram på bogarna. Hon gjorde ett litet krumsprång och popp så låg den där... Så jag fick rida lite övningar, bl.a. slutor, barbacka istället. Försökte galoppera också, men Ina vill ha en pad/schabrak mellan oss om hon ska kunna slappna av som vanligt då jag rider barbacka, så vi struntade i den gångarten och körde bara travövningar.

Så här ser hon ut nu! Nästan iaf, känns så ;)

2 kommentarer:

  1. hon är väll inte sp tjock på riktigt???

    SvaraRadera
  2. Haha, nejdå, bilden är rejält photoshopad för att ge lite mer effekt ;) hon var tjock, men inte såå tjock.

    SvaraRadera