lördag 3 juli 2010

Somrigaste barbackarundan!

Igår fick Ina vila eftersom jag var tvungen att åka hem direkt efter jobbet (som jag f.ö. jobbade min sista dag för i sommar!!) och packa inför söndag då vi åker upp till sommarstugan i 2 veckor.

Idag däremot så tog vi oss en tur. Men inte förrän på e.m. eftersom jag dömde dressyr i Dannemora från 9-15 :) Det var såååå varmt och stekigt! 30 grader i skuggan var det och efter 3 timmar kom solen in i transporten där jag satt och dömde ekipagen. Det i kombo med allt damm som flög på oss därinne gjorde att man såg lite extra brun ut, fast inte på det positiva sättet :P Det gick bra att döma iaf och det var roligt som vanligt!

Ridturen sen då. Jag och Catrine red över massa ängar. Jag red barbacka, i bikini och barfota, de 3 B:na! Hur underbart som helst!! Ina tyckte det var mysigt och när vi tog ett helt varv runt en stor klöveräng i galopp, då njöt vi båda två :) Denna tur ska jag ha i minne nu när jag ska vara borta i två veckor, när jag börjar sakna fröken för mycket <3

Sen innan jag åkte hem så ställde jag bilen vid kyrkan och hämtade Majlis och vi tog en liten kortare barbackatur mot skogen, mest för att hon skulle få göra något. Hon var vääldigt trötter idag. Knashästarna står ju nästan alltid på samma plats i hagen, och det är i solen, klart hon blir trött då :/

Igår kom Astrid med alla bilder från dressyren häromdagen! Jag har valt ut ca 23 st som jag tyckte mkt om! Alla ligger i Inas mapp på min facebook. Även dem som inte är vänner med mig kan kolla på bilderna. Men här kommer några:











Nu ska jag gå och duscha av allt damm jag har på kroppen som ett skal... Får se om jag uppdaterar mer innan jag åker imorgon bitti. Måste hinna skicka massa bilder till folk med :)

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar