torsdag 29 juli 2010

Skott i ryggen

Imorgon är det eg. tänkt att jag, Becca, Malin och Anna ska åka iväg och campa i en husbil över helgen, bestämt från hur länge sedan som helst. Men idag ringde Becca och sa att hon fått ryggskott :( Sånt gör så äckligt ont!! Vi har nån sorts oturskarma över våra träffar jämt. Vet inte hur många gånger någon av oss blivit ordentligt sjuk, precis lagom till att vi planerat in nån större träff. Jag kan ju säga som så att om 4 personer bor på helt olika ställen (Örbyhus, Uppsala, Gottröra och Långhundra) och alla har 4 olika dagsscheman, då är det inte lätt att lyckas planera något större evenemang, knappt ens träffas. Så det känns så himla tråkigt när det kommer hinder i vägen. Så snart blir det konferens på hög nivå för att reda ut hur vi ska göra.

Idag red vi ut i det vackra vädret (not) iklädda regnkappor och regnbyxor. Jag såg ut som att jag var redo att fara ner till Bohuslän och åka ut med en fiskebåt i Smögen ;) Men det öste inte ner så mkt faktiskt,så helt ok. Ina pigg och glad, särskilt i galoppen!

Hade massor att fixa eg. men hann precis följa med Sandra till Hööks. Hon har just skaffat häst och den busen hade sönder sitt träns under sadelprovningen (en riktig bäbis ;) ) och var på jakt efter ett nytt och billigt. Själv använde jag mina Hööks-pengar jag fick i födelsedagspresent och köpte äntligen dessa stigbyglar:


Och även den här dressyrinriktade, varma västen som jag tänkt investera inför höst/vinter:



2 kommentarer:

  1. Det är bra att du göra lite reklam för min fina rodeo häst :). Han skötte sig exemplariskt idag iallafall och nya tränset är fortfarande helt!
    Gillar din väst du köpte, tror att det var ett riktigt bra köp!!
    Sweet dreams!

    SvaraRadera
  2. Haha, javisst ;) Vad bra, han kanske bara behövde busa av sig lite där ;)
    Ja jag är jättenöjd jag med :D
    kram!

    SvaraRadera