lördag 13 augusti 2011

Arg och förbannad

Ok, det här var den konstigaste och värsta starten jag gjort någon gång i dressyr!

Jag orkar inte dra hela förklaringen på vad som hände just nu så det får bli en light-version.

Kan sammanfatta det med att domaren blåste för felridning när jag inte hade ridit fel. Trots detta så höll hon ett ca 3 min långt "föredrag" för mig mitt i början av programmet att jag faktiskt hade ridit felridningen.
Jag förstod ju först inte vad hon menade att jag hade gjort fel eftersom jag visste att jag ridit rätt och av det där avbrottet tappade jag allt som vi fokuserat ihop verkligen och Ina gick från avslappnad och fin till asdryg häst som rusade, gick på dubbla spår och slängde med huvudet...
Sedan blåste domaren IGEN då jag började trava en bokstav försent (jag var så borta i huvudet efter avbrottet) så jag fick även rida om den delen och hon gjorde ett till felridningsavdrag. Detta är eg. inte en felridning utan borde blivit avdrag i poängen endast...

Men ja, summan av kardemumman blev iaf att jag fick -2 och -4 i avdrag plus att INGET gick som det skulle efter första avbrottet.

Jag kan ärligt säga att jag är arg, besviken och förbannad! Den där första felaktiga blåsningen gjorde att hela rytmen och programmet förstördes, Ina som kändes så fin :( !!!

Vi fick 57% och låg i undre halvan, så jag bestämde mig för att stryka mig från LA:n eftersom jag ändå inte skulle kunnat få så pass hög poäng som hade krävts för att komma till A-final imorgon. Då sparar jag mycket hellre på min häst och väljer att INTE låta henne stå i transporten i 5 timmar och sen gå en klass till bara för att jag ska få starta en "onödig" start till.

Så imorgon åker vi tillbaka och rider B-finalen i LB:3 och det är en annan domare så det känns bra.

Då håller jag tummarna för att jag inte blir avblåst när jag rider rätt väg................

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig verkligen om du va arg, skulle jag oxå varit, totalt ! Vem var det som dömde ? Nyman-Nilsson ? Kul iaf att de gick kbra dagen efter, Grattis ;D

    SvaraRadera