söndag 14 augusti 2011

Revansch!

Idag åkte jag och Ina som sagt tillbaka till UPK för andra dagen och finalen av Sommarcupen.

Vi red B-finalen (LB:3) då efter gårdagens mindre roliga tävling som var kvalet (se tidigare inlägget).

Vi båda var taggade och jag red fram rätt länge och Inisen kändes tokfin!

Inne på banan var hon oftast mjuk, lyhörd och avslappnad, bara i båda fattningarna spände hon till lite grann och trasslade ihop benen så ingen av fattningarna blev bra. Men i övrigt var jag MYCKET nöjd med henne!
Var även nöjd över att ha fått rida hela programmet utan att bli avbruten, kraven har minskats på domaren från min sida sedan igår haha ;)

Domaren tyckte om oss och gav oss massa 7:or och några 8:or med :) Det enda hon skrev i kommentatorsfälet var "Elegant och väl riden uppvisning!" och resultatet blev 66,7% och en 2:a-plats i finalen! Snacka om revansch ;)

Tyvärr hade jag ingen som var med och filmade, har dock några glädjebilder =D !!!!


Bästa <3

<3

4 kommentarer:

  1. Grattis! Alltid skönt med revanch!

    Det va ju en mindre trevlig start du fick igår... Skit-tråkigt! Fattade domaren att hon gjort fel?? Om du fick göra om det och ändå gjorde samma sak som första gången menar jag?

    SvaraRadera
  2. Såg er på söndan, gu va snyggt ridet :DD!! Ni borde vunnit

    SKriv mer om hur du tränar Ina, vore kul

    SvaraRadera
  3. Grattis till er båda! Fy vad roligt :D Den ritten hade jag verkligen velat filmat och framförallt sett! Faktiskt lite tur att vardagen sätter igång nu så jag kan hänga med på tävlingar igen, ska bli kul :)


    Nu är jag iallafall hemma från Turkiet så du vet, min mobil har blivit seg så jag har inte smsat något till dig som du kanske har märkt. Så jag hör av mig imorgon så kan vi se vilka dagar som passar att jag tar Ina (jag får färhoppningsvis även skolschemat imorrn)

    Grattis ännu en gång för andraplaceringen så ses vi och hörs vi, ser fram emot hösten med Ina! :)

    SvaraRadera