fredag 5 augusti 2011

Dressyrpass torsdag

Igår red jag första riktiga dressyrpasset på ett tag och lilltjejen kändes mycket fin och arbetsvillig!

Vi har ju kört hårt med kondis och styrka för henne nu ett tag för att hålla igång på bästa sätt, men nu kommer även arbetet på banan igång. Iofs så brukar jag alltid träna även när jag rider ut, stannar på  någon äng, jobbar skolor längs en grusväg, ökningar minskningar m.m. Då är hästen fräsch och fin när man kommer till banjobbet :)

Vi jobbade mest med takten igår, ökade och minskade tempot och samlingen i alla gångarter.


Riktigt fin kändes hon och frustade ordentligt då hon verkligen satte sig i högergaloppen. Lite jobbigt haha :)

Jag har börjat märka av den stora fördelen med att hålla mig i form i kondition och styrka på gymmet- jag blir inte alls lika trött / svettig efter ett ridpass! Tummen upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar