onsdag 17 augusti 2011

Otur och goda nyheter

Vi kan börja med den ROLIGA nyheten som är att jag och Ina förmodligen kommer börja träna för Nina Karlsson på Lurbo! Kanske till och med att vi får börja nu på måndag :) Fortsättning föjler....

De oturliga tingen som hänt är ju då mindre roande....
  • Jag och Ina var anmälda till en start i klassen FEI inl. program för 5-åriga hästar, då en sådan klass förr har varit öppen för ekipage även där hästen inte är 5 år. Nu har förbundet dock ändrat detta från i år, så vi får inte starta :(
  • Igår upptäckte jag att jag inte hade någon osthyvel hemma och använde en vanlig kniv (typ köttkniv) att skära tunna skivor med. Inte så smart dock efter att den slant till ordentligt och jag skar upp pekfingret på vänsterhanden så djupt att det inte slutade "rinn-blöda" på över en timme....
  • Idag när jag skulle åka till jobbet möts jag av synen av att någon har kört på min sidospegel på bilen så hälften av den ligger framför bilen, ramen hänger på trekvarts över hållaren och spegeln är krossad mitt itu. Den som är skyldig har smitit (tydligen en utan ryggrad) och en lapp satt vid vindrutan med texten"Den här körde på din bil ***ofullständigt reg.nr**** /Ögonvittne"
 Jiiippii.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar