söndag 25 september 2011

Bildbomb fr tävling

Idag har jag två känslor från tävlingen:

1) Besviken!
2) Superglad!

Lite udda att känna dessa två om samma tävling och om samma häst... Det som jag är besviken över är att Ina idag först var ruskigt spänd i första programmet, sen i andra när hon blivit så pass genomriden att hon inte längre kunde spänna sig på banan, istället drygar till sig så förbannat mycket så hon står emot, trycker ihop sig, går inte fram i skritten, hackar helt utan anledning! Supersynd, för så som hon gick på framridningen till MsvC:2, så bra har hon nog aldrig gått tror jag... Så jävligt surt helt enkelt. Summan blev 54% i båda MsvC-programmen (som iofs är en höjning av "lägsta-nivån" sen tidigare i den klassen...)

Jag är däremot superglad för att alla rörelser och programdelar i MsvC har inte Ina känts helt befäst i innan utan haft en del problem och varit "under utbildning". Idag visade hon istället att ryggningen är på GOD VÄG, samma med bakdelsvändningarna (framridningen) och framförallt att den förvända högergaloppen nu också är lika befäst som vänster!! Hon klarade båda högra förvända galopperna i programmen, och failade i vänster (!) pga hennes spänd/drygheter tyvärr. Och det var inte för att hon inte orkade med dem eller klarade övningen. I MsvC:1 sprätte hon till med framfötterna på RAKSTRÄCKAN EFTER SJÄLVA FÖRVÄNDA BÅGEN..... Suck! Svårigheten var ju redan över liksom! Men hon visste inte vart hon skulle ta vägen då vi red mot den "läskiga" läktaren så hon studsade till m fötterna och poff hade hon bytt i fram.... Annars brukar hon gå som ett rinnande vatten i alla vänsterövningar, som öppnorna. Men idag tror jag inte hon gjorde ett enda steg i vänsteröppna.

Det var dock bra domare tycker jag, för båda skrev typ "spänd för dagen" och "kommer då ej till sin rätt fullt ut idag", så de förstod att hon inte är så där egentligen.

Så tålmodig och ibland drygt positiv som jag är så försöker jag se på alla de positiva sakerna från idag, att hon nu är fullt utbildad till msvC och försöker sen att göra henne ännu mer ridbar för att undvika såna där dryga moment på banan.... Det går liksom inte att träna hemma mot spändhet på tävling :( ....

Filmerna kommer imorgon, för jag vill lägga ut poängen i filmerna på en gång, så att man kan se var och varför vi fick en viss poäng. Har en bildbomb från framridningen så länge, Moa som fotat :) Det var ju på framridningen hon var så sjukt sjukt fin idag, så here they are:





Bakdelsvändning


Trycket i bakbenen!

Även här trycket i bakbenen :) !


Förvänd galopp




Travökning, med min nya lätta sits :)







1 kommentar:

  1. Kan du utveckla din nya lätta sits i travökningarna? Jag är nyfiken då det alltid är bra att lära sig nya saker man kan ta till om det inte fungerar...:) / Jeanette

    SvaraRadera