lördag 17 september 2011

Hopptävling i Tierp

Rolig, solig och kort tävlingsdag i Tierp tillsammans med Ina och min kära mamma som ställde upp att åka med då jag hade lite groom-kris :)

Jag har bara en sak att säga: SHIT VILKEN ARBETSMYRA TILL HÄST JAG HAR!!!!
Okej, hur sööööt blev inte Ina med Scapa-luvan :) ?
Hon var helt suverän trots att det var juni senast vi tävlade hoppning! Lagom pigg, lagom taggad, otroligt uppmärksam på mina hjälper och hon hoppade stora fina språng med ryggaktivitet. I 1m kom vi ibland stort på de stora oxrarna och hon bara tog i och flög över :D Shit vilken känsla! Sprången syns rätt tydligt i filmen haha :)

Summering:

90 cm- Alla hinder hade nåt "läskigt" i sig, så lite lite stod hon emot på vissa utan att egentligen tveka. Men på näst sista oxern petade hon ner eftersom hon stod emot en aning, men i övrigt mycket fin! 4 fel

1m- Stora oxrar och tekniskt svåra vägar med väldigt KORT maxtid (jääättemånga som fick tidsfel i grunden trots bra galopp och normala vägar....) så jag tänkte att vi startar, men jag tänker inte "tvinga" henne i nån situation med nån stor oxer och så vidare... Dock så hoppade hon som en gud och WOW vad hon tog i ibland :D All ork fanns hela rundan vilket inte har varit fallen i tidigare 1m-starter. Vi rev en oxer och på den hoppade hon jättehögt uppåt i språngkurvan, så jag tror att hon missade att det fanns en bakbom med...

Här kommer film tätt följt av mini-bildbomb :)






Det lustiga är att det var det här hindret vi rev ;)




2 kommentarer:

  1. Vad söt och stolt hon såg ut på slutet! Så där stolt som bara hon kan se ut haha.. Det såg jättefint ut :)

    SvaraRadera