fredag 16 september 2011

Ligger efter i allt :(

Gud vilken vecka.... Känns som jag inte hunnit någonting och att jag ligger ett steg efter hela tiden... Håller på med att få in en speciell fil från hopptävlingen jag fotade på så att Equipe kan lägga in tävlingen i sin databas = jag kan då ladda upp bilderna. Det är därför det tar tid :(( Men jag tror att ni som tävlade och blir "taggade" i bilderna kommer att få ett mailutskick med vilka bilder ni fastnade på sen när de ligger ute.

Försöker sammanfatta veckan:

Måndag- Blev ingen träning pga att bilen behövde åka ut på andra ärenden. Hoppade lite smått hemma istället. Redigerade bilder

Tisdag- Moa hade Ina, jag for iväg och höll i en träning och på kvällen var jag med på mitt första zumba-pass vilket var svårt men såå kul! Fick höra på kvällen att min knäppa häst vägrade att låta sig tas in av kvällsfodraren... Så hon fick sova ute i hagen med Spittan och Silla helt enkelt. Hon hade sitt regntäcke på så det gick eg ingen nöd på henne ;)

Onsdag- Jobbade länge med bilderna efter jobbet (är lite drygt att jag än så länge bara kan göra det hemma i huset och inte i lgh), sen red jag lösgjörande arbete på kvällen på ridbanan i hoppsadeln. Ina kändes fin och lyhörd! När jag hämtade in henne från hagen såg hon lite skamsen ut sen gårdagens "jag vill inte in"-grej. Såg ut som att hon typ sa "Jag hade inte tänkt att vara ute så häääär länge :/"...  Låt dig fångas då knashäst :P

Torsdag- Eg. en Moa-dag, men stackarn har blivit sjuk. Vi hade 3 timmars förberedande arbete inför nästa veckas Kick-off så jag fick då jobba över till kl 17. Gasa hem fort som fan, göra iordning allt i stallet, hästen fick vilodag och sen skynda hem för att hinna till andra zumba-passet! Den här gången var det ÄNNU jobbigare eftersom jag nu kunde stegen ganska bra och då tar man i så mkt mer haha! Men jag är sjukt biten av zumba nu! Hoppas det kommer fler tillfällen som jag kan träna detta :)

Fredag (idag)- Slutar 15.30 och kl 16 kommer hovslagaren, men jag hinner precis ändå. Sen blir det trim av häst inför imorgon då vi åker till Tierp och hoppar 90 cm och 1m, första hopptävlingen sen juni, så det blir mest på "lek" :) Ska bli kul iaf!! Då kommer Inas utvecklade prinsess-outfit att bäras för första gången :D Bla. med Scapa-luvan:

Så håll tummarna för oss imorgon, kan gå hursomhelst. Hästen kan vara tittig, eller glad, eller ja vad som helst ;) Ni kan iaf följa tävlingen på Equipe-online här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar