måndag 5 december 2011

Galoppombyten- premiär!

Ikväll testade vi att sätta igång galoppombytesträningen, första gången någonsin för min lilla "5-åring" :)
Vi red som halvt igenom så det skulle bli lagom tvärt och första gångerna förstod hon inte riktigt, men bytte ändå m 2 ben i taget efter lite svängningar.

Men vad tror ni Ina gör på fjärde försöket?? Jag känner att hon taggar till då jag vänder upp och Nina sa att jag gav byteshjälpen i precis rätt tillfälle, så hon gör ett HELT RENT BYTE!!!!!!!
lilltjejen har liksom aldrig fått träna byten förr och så sätter hon ett första träningen! Det kändes inte som att det var en slump utan hon fattade mer för varje gång bi testade :)
Direkt efter bytet ställde jag mig och bara kastade mig om hennes hals och berömde henne medan hon galopperade på och frustade väldigt malligt och nöjt ;) "ja det var ju lätt det där" sa Nina, och vi var helt förstummade :)

Så nu är jag extremt stolt för min smarta häst som verkligen vill lära sig nya saker <3

Dagens bild blir på världens bekvämaste chaps från Dy'on:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar