torsdag 15 december 2011

Sorbits <3

Vad kul att flera ville se film på när Ina gör byten! Jag ska försöka få film på träningen på måndag, annars blire tisdag. På lör ska vi nämligen träna på UPK inför julshowen och på sön är själva julshowen :)
Vad vi ska vara med i är hemligt, men jag kan säga att det är en blandning av hoppning, julslingor, piratflagga och maffig musik ;)

Idag fick jag veta att min älskling SORBITS är till salu som pensionärshäst, alltså som promenadhäst. Hoppas verkligen någon som vill ut och mysa i skogen och ha riktigt kul med en fantastisk kompis, hör av sig och vill köpa honom!!
Jag kan säga att Sorbits är en ovanligt underbar häst med stort hjärta och mycket HUMOR :)!

Jag var den enda som ville och kunde tävla honom. Sorbits hade scenskräck, men han lärde sig att lita på mig och med lite övertygelse lärde han sig att älska våra tävlingsstarter, både i dressyr upp t LA och hoppning 1m.

Det var verkligen VI TVÅ!! många visste vem jag var bara för att " det är hon som rider och tävlar sorbits" :)

Det går inte att beskriva känslan att rida honom för den är helt magisk! Det kändes som om vi var en enad skapelse :) den känslan har jag faktiskt aldrig fått med nån annan häst på samma sätt...

Kommer alltid att älska dig Sobban och jag glömmer aldrig våra fina år tillsammans <3
du är bäst helt enkelt.

Om nån är nyfiken så har jag många filmer med honom på http://www.youtube.com/wasss88

1 kommentar:

  1. Söta Sorbits! Jag köpte honom från gotland, tror att han var 4-5 år. Men eftersom han inte höll ponnymåttet så köpte UPK honom och jag fick en ny ponny av Jan på gotland. Kommer ihåg hur ledsen jag var, trots att jag hade känt honom i bara typ 2 veckor! Han var verkligen speciell och en duktig hoppare. Då hade han vita prickar på rumpan också. Hoppas att han får ett bra hem nu!

    SvaraRadera