söndag 10 juni 2012

Fotojobb fälttävlan

Idag har jag för första gången varit fotograf på en fälttävlan och det var riktigt kul! Tävlingen var på UVFK och jag är ju, som jag tidigare nämnt, mycket för färger och att få fota tävlingsbilder i naturen var ju helt underbart :)! Det var lite svårt stundtals dock på grund av att det var stackmoln = moln byter till sol varannan sekund, så vissa gånger var det jättesvårt att hinna med och ställa om inställningarna... Men överlag så blev de flesta bilderna bra så jag är nöjd med min "debut" :) Jag har ju faktiskt inte fotat på JÄTTELÄNGE så det var extra kul att vara tillbaka bakom kameran igen!

Jag har hunnit redigera klart bilderna och sitter i startgroparna till att få ladda upp de hos Equipe (som jag fotar hos), men personen som jag skickat tävlingsfilen till och som ska lägga till den som tävling hos Equipe har inte svarat än :( Tävlingen måste läggas till som alternativ innan jag kan ladda upp bilderna + matcha ekipagen med rätt bild. Så förmodligen kommer bilderna ut imorgon kväll (jag jobbar på dagen). Man kan gå till min Equipe-fotografsida där tävlingen kommer läggas som länk, eller så kan man söka fram bilder på sig genom att söka på namn, häst, fotograf, arrangör osv.

Jag har redan hunnit sälja 3 bilder till Tove, så en av bilderna på henne och hennes Indra kan jag lägga ut som försmak och som får sammanfatta dagens blogginlägg :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar