torsdag 28 juni 2012

Schabrak

Jag frågade tidigare idag efter önskeinlägg och fick bl.a. förslag om ämnet utrustning.

Jag är nog ett riktigt freak när det kommer till ryttarens och hästens utrustning! Helst ska allt vara av god kvalité och att matcha outfiter ger en jättehärlig känsla i kroppen :) kan nog säga att utrustningen är en viktig del för mig i min hästvärld.

Vissa som öppnar min garderob brukar hoppa till då de ser hur många schabrak som finns där. Och då har jag alltid ett 10-tal hemma på tvätt med ;) mitt första utrustningsinlägg blir om mina favoritschabrak.

Dessa är mina (enligt mig) finaste schabrak. Märkena är bl.a. Lamicell, HV Polo, Mias, Anky. Min stora favorit är nog det rosa HV Polo :) vilket av dem skulle ni vilja ha på er häst?



8 kommentarer:

  1. Mina favvosar blir nog det rosa hv polo och det blåa uppsala ponnyklubb

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt blå Misas "Uppsala Ponnyklubb" är väldigt stilrent tycker jag och det har hängt med sedan 2005. Dock har det inte slitits någonting!

      Radera
  2. De ljus-gröna och chock-rosa var sååå snygga!! ;D Vart köpte du dom, ser rätt så nya ut :) Är det anna scarpati?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de läckra :) Jag hittade de när jag var i Ullared och tyckte precis som du att de såg ut som Anna Scarpati-kopior i läckra färger. Eftersom Ina var skadad redan när jag var i Ullared i slutet av april så har jag inte kunnat testa de på henne än, men snart så :)!

      Radera
  3. Sjätte schabraket upppifrån är det enda som faller mig i smaken av de där. :) *kräsen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det gröna läckert! Jag älskar alla dessa schabrak (de flesta är använda mycket så de kan se lite skrynkliga ut utan sadel och häst), så det är tur att smaken är olika ;)!

      Radera
  4. Det ljusrosa HV polo schabraket eller det Cerise rosa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du gillar väl precis som jag lite mer ovanliga färger :)? Vi har ju perfekta färgen på våra hästar som gör att de passar i allt ;)

      Radera