torsdag 21 juni 2012

Långhelg- välbehövligt!

Igår släpptes alla hästar (förutom sjuklingarna) i sommarhagen. Det gjorde ont i hjärtat att se de gå iväg på det klassiska tåget mot den 17 ha stora hagen medan min älskling snällt fick stå kvar i sin sjukhage och se på... Jag avledde uppmärksamheten genom att hälla in massa gräs vilket fungerade, hon greppade inte riktigt. Sedan strax innan de skulle släppa in i hagen så tog jag in henne i boxen bara för att hon inte skulle se dem springa där borta. Är så rädd att hon ska börja hoppa omkring i sin lilla sjukhage och slå upp en eventuellt nästan läkt sena.... Men hon verkar ta det med ro trots att hon sover ensam nu. Sällskap om dagarna i vilket fall!
Vandringen mot sommarhagen.....
Jag bytte bandage igen igår och såret fortsätter att minska i diameter, så bra! Stod i sjukhagen och bytte medan Ina fick äta sin em-mat, snäll pålle man har! Jag har verkligen varit supernoga med skötseln av hennes sår under hela denna period och det verkar som att jag gjort lite rätt iaf eftersom det läker bra :)!


Vi har en bra hagplan till henne sedan när hon förhoppningsvis blir friskförklarad i början/mitten av juli. Hon kommer få gå i en lite mindre hage först och sedan eventuellt får hon gå ut i stora sommarhagen när hon har blivit lite riden och gått i hagen. Skulle hon släppas direkt i sommarhagen, då skulle hon nog springa 10 000 varv till att börja med och det är inte riktigt vad som är det bästa för en nyläkt sena.... Till denna sommaren hade jag tänkt att hon skulle sova mycket inne och inte bli så tjock, men hon är redan tjock igen eftersom hon stått still i över två månader, så en gräsig sommar gör desamma för magen ;)

Sommarsläpp 2010


Sommarsläpp 2011

Ikväll kör jag upp till min älskade sommarstuga med min familj och vi kommer vara där hela midsommarhelgen till och med söndag kväll. Min klippa Sandra tar Ina hela helgen, guld värt! Jag har verkligen längtat efter denna helg då jag behöver komma bort och få ett litet miljöombyte. Finns inget mysigare ställe att fira midsommar på än i min sommarstuga :)

Vår fina strand <3

Ha en jättefin och bra midsommar på er och ett jättestort TACK för alla stöttande ord och kommentarer jag får, både via nätkontakten och i verkligen livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar