lördag 27 april 2013

Besviken och stolt samtidigt....

Jag vet inte hur jag ska sammanfatta den här tävlingsdagen...? Den har bjudit på allt; glädje, ledsamhet, besvikelse och stolthet.

Ina skötte sig så otroligt bra!! Hon var lite loj först på framridningen, men kom igång okej. På banan tyckte hon mycket var läskigt men spända av bättre och bättre under programmets gång. Vi lyckades förbättra många saker från sist, så det var ett jätteroligt steg framåt! Jag glömde ryggningen, för första gången i detta program... Har inget att skylla på förutom att jag fokuserade "för mycket" på skolorna idag... Det straffade sig.

En mindre kul incident var när en häst på collectingring börjar backa och lyssnar inte alls på sin ryttare. Hästen backar så mycket att den backar ner dressyrstaket; mitt framför Ina!!! Ina och jag var nog lika förvånade båda två... Hon hoppade till lite (förståeligt) men sedan fortsatte vi och min prinsessa gick trots händelsen förbi kortsidan varje gång utan att spänna sig alltför mycket! Sån gigantisk eloge till min duktiga häst!!

Tyvärr blev det ändå lite spänt när vi skulle rida vänstra förvända. Jag lyckades få till bogen denna start, alltså ett plus, men hon var ändå spänd efter kortsidan och gick tydligen på dubbla spår, så trots att vi höll förvända galoppen så fick vi en 4:a med koeff (4/8)..... Det skulle visa sig betyda mer än vad jag trott från början. Vårt resultat blev nämligen..... 61,8%! Alltså; 0,2% från att ta sista kvalet!!! SÅ FRUKTANSVÄRT BITTERT!!!!

Jag håller verkligen isär Inas otroliga prestation idag och min besvikelse över poängen då hon  verkligen går från klarhet till klarhet! Men när det är så löjligt nära, det är så otroligt bittert och jag blev oerhört besviken. Vi åkte 28 mil idag bara för att försöka kvala och så är det såååååå nära att vi lyckas....

Ja, vad ska man göra? Ingenting, bara att bryta ihop och komma igen.

Filmen är klar och idag kunde jag sätta ut poängen med :)

2 kommentarer:

  1. Superduktiga båda två! Väldigt trist att Ni missade kvalet men Ni tar det absolut nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!! Vi får hoppas på det :)
      Tur att man har sina mål så att man orkar med "motgångarna" längs vägen...

      Radera