söndag 7 april 2013

Planerar våren

Har haft en förkylning i kroppen hela veckan, men jag lyckades stoppa sjukdomsflödet med hjälp av mitt vanliga hälsokostpreparat Molkosan. Men jag kände både under fredagens innebandyträning och i dagens innebandyträning att flåset inte var det vanliga...

Ina har fullt med vårkänslor i kroppen vilket yttrar sig i att hon är lite knasigare än vanligt. Hon är inte brunstig, men har ändå mycket åsikter, är väldigt pigg och har inte ro riktigt att äta sin frukost då hon bara vill ut ut ut... Hon är väldigt rädd för att inte få gå ut i hagen, så hon hoppar hellre över maten och står vid boxdörren och trycker på + gnäggar. Det är ju inte direkt så att hon har fått vara kvar inne någon gång medan alla andra hästar får gå ut ;) Aja, hon är ändå relativt resonlig vid ridning, men hon behöver en väldigt bestämd ryttare just nu.


Vi laddar också för tävlingen nästa helg. Det är två klasser, LA:4 och MsvC:1 som Harboorten arrangerar. Det bästa med allt är att de håller tävlingen på Jälla, så jag har tänkt att rida dit då det bara tar 20 min att skritta dit från Eke :) På så sätt slipper hon åka och stå mellan klasserna i transporten, utan kan istället få gå hem och ut i hagen mellan klasserna. Jag hoppas på att damen kan ha släppt lite på sitt vår-humör tills på söndag, annars är det stor risk för hennes stoigheter på banan... Men det ska bli kul! Två superbra domare med =D!

Jag har suttit nu på kvällen och anmält till lite olika tävlingar och några dressyrtävlingar är vi reserver på, men rätt tidigt i kön, så hoppas hoppas! Känns som att vi kanske kommer behöva ett antal starter innan vi tar vårt andra kval tyvärr... Önskar att vi var klara nu så jag kunde börja anmäla till MsvB-klasser. Anmälan öppnar ju väldigt tidigt till tävlingarna och man får inte anmäla förrän man kvalat klart = om jag har tur så kommer vi kunna debutera i sommar någon gång...

Funderade ju länge på om jag skulle anmäla Ina till en hoppstart snart och nu är det gjort! Det blir en jättebra förstatävling och comeback för henne, då tävlingen är den 21 april på Jälla (som sagt, kan rida dit) och hon ska starta endast en klass, nämligen 80 cm bed. A. Gulligt va :) ?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar