måndag 8 april 2013

Vilka ska jag välja?

Jag har ett problem som jag ännu inte avslöjat.

Minns ni att jag hade väldiga problem med min högra ridstövel då jag sprängt kedjan två gånger pga att min vadmuskel blivit för stor? Jag är nu uppe i tre gånger...
Det hände på tävlingen, helt oväntat. Jag hade ju haft på mig stövlarna i 5 timmar dagen innan, inklusive ett träningspass, bara för att lädret skulle töja och anpassa sig till benet. Allt gick jättebra och jag tog även på mig stövlarna två timmar innan jag skulle rida på tävlingsdagen bara för att lädret skulle värmas upp. Men.... När jag höll på att sadla Ina på Lurbos parkering kände jag att något rörde sig vid den högra vaden.... Dragkedjehelvetet hade gått upp IGEN!!!!! Eftersom jag tävlat en gång tidigare med sprucken dragkedja visste jag att det gick bra och att det inte syntes så mycket för domaren, så jag sa till Ullis som var där och hjälpte mig att "det är bara att köra". Jag vägrade låta det ta mitt fokus och koncentration från min tävlingsstart och vi genomförde tävlingen med fullt fokus på programmet.

Så nu måste jag byta dragkedja IGEN men jag måste även göra något annorlunda eftersom stöveln håller uppenbarligen inte för min benstorlek längre... Jag funderar på att be att få en resårbit fastsydd vid dragkedjan, det kan nog verkligen hjälpa. Men det hinner jag inte fixa till söndag och därför kommer jag inte kunna ha dem på tävlingen. Därför måste jag ta ett beslut:

Ska jag ha mina bruna Dyón-chaps eller mina svarta Tretorn-stövlar? Chapsen är ju bruna (har svart dressyrutrustning) och stövlarna är ju egentligen hoppstövlar.

Vilka skulle ni välja på en regional dressyrtävling?







4 kommentarer:

  1. chaps! Tretornstövlar är så fula att de inte ens borde tillåtas på hopptävling, och definitivt inte på en dressyrtävling! ;)

    Resår låter som en god idé!

    SvaraRadera