lördag 15 mars 2014

Ett bakslag...



Igår kom ännu ett bakslag då Ina återigen var blockhalt på ena fram. Jag misstänkte ömhet/hovböld då hon haft det ganska många gånger nu och att hon varken var svullen eller varm MEN kunde inte gå då... Extra tråkigt eftersom vi skulle årsdebutera imorgon i en MsvB, men jag avanmälde oss igår vilket kändes så ledsamt :( Idag gick Ina MYCKET bättre redan på morgonen då jag tog ut henne i sjukhagen och vid 10 kom bästa Sara ut för att undersöka. Tryck med visitertången gav ingen reaktion, så heltäckande sulor med tjär-ifyllnad blev nästa steg. Hon traskade då på ännu bättre än innan, nästan helt hältfri! Lite öm fortfarande såklart, men stor skillnad mot gårdagen!! Så det är bara att konstatera; min lilla Ina har två extra känsliga prinsess-fötter, och minsta lilla felsteg på en liten sten kan göra henne blockhalt...
Men nu är hon iaf tillbaka i vanliga hagen igen (lycklig) med sulorna på och får läka bort ömheten i lugn och ro. Snälla hästen lilla, sluta ge mig hjärtinfarkter med att du plötsligt inte kan gå med ett ben.....!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar