lördag 22 mars 2014

Nu kör vi!

Ja vad ska man säga? Min häst är helt tillbaka igen! Jag har ridit henne i 3 dagar nu och hon har inte längre någon ömhet i hovarna. Idag när vi tränade så kändes hon inte det minsta "stel" i kroppen längre heller, så glad ❤
Jag red på kandaret och allt känns nu som vanligt igen; energin, takten, påskjutet. 

Det var en chansning att hon skulle hinna bli bra till imorgon och jag levde på hoppet kan man säga, men nu kör vi! För vi är ju anmälda till en MsvC:2 imorgon hos UVFK, så nu är det bara tuta och köra!

Det kommer förmodligen inte gå så bra, men årsdebuten behöver göras liksom ;) Ina kommer nog vara jätteglad, pigg och ganska tittig då hon inte tävlat sedan oktober, men jag ser denna tävlingsstart som ett träningstillfälle helt enkelt! Jag kommer inte försöka få fram de bästa travökningarna eller sätta press i skolorna, utan målet blir att ta sig igenom programmet med en lyhörd och så avslappnad häst det bara går :)

Nu är bruden nybadad och fin i alla fall! Blir kanske ett till bad av huvud och ben imorgon efter ett par timmar i hagen dock...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar