söndag 27 februari 2011

Äntligen varmare

Igår var det +5 grader när jag red. Önskar att det kunde vart samma temp förra helgen ist för 30 grader kallare...

Moa hade Ina både torsdag och fredag, vilket var jätteskönt! Både för att jag fick lite extratid till att uträtta viktiga ärenden, men också för att jag stukat/vrickat (eller nåt...) min högra handled efter att jag råkat få träluckan upp till skullen igensmälld på den. Så fick lite mer läketid :) Inte svullet längre, bara lite ostabilt samt ett mindre vackert blåmärke kvar.

Red Ina på kandaret igår på banan och hon kändes väldigt fin! Dock började hon med det där knäppa igen att i högervarvet, på ena långsidan så kastade hon sig inåt i galoppen. Tror det har å göra med att hon inte litar på underlaget, men det knäppa är ju att det är mycket halar inne i mitten, på spåret är det bra... Men vi struntade helt enkelt i högergaloppen på den delen.

Har börjat "leka fram" lite samlingar med henne som ska förbereda skallen hennes inför när vi börjar träna mer tramp inför kommande passage och piaff. Förr kunde hon inte samla sig på det sättet med rygg och tramp utan att det blev för jobbigt, men nu börjar hon verkligen ta i och det händer grejer!
Ska försöka fixa film nån gång om det :)

Nu ska jag snart bege mig av till prinsessan, tjao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar