söndag 20 februari 2011

En förfrusen tävlingsdag

Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva hur kallt det var idag... Både Moa, jag och Ina försökte pälsa på oss till Michelin-gubbar alla 3 men det räckte ändå inte.

Sen kan jag meddela att tajta ridstövlar, tunna ridbyxor och kavaj INTE håller kroppstemperaturen när det är -25 grader kallt!

DET GICK INTE ATT RIDA! Man satt där och försökte vara effektiv i skänkeln, men det hände liksom inget för fötterna hade kind of förfrusit, för jag kände de inte längre. Så man fick peta på så gott det gick, samla ihop med ishänderna så mycket som möjligt, men mycket till ridning blev det inte tyvärr :/

Ina var iaf duktig tycker jag. Hon kändes helt ok på framridningen och lite spänd på banan, men inte övermycket. Hon hoppade till nån gång och drog lite då och då. Jag kunde då inte göra nåt eftersom allt var förstelnat av kylan, så vi fick se programmet som träning helt och hållet haha :)

Vi fick hela skalan, någon 1:a och någon 8:a :) Mycket 7:or och 6:or i allmänhet. Det var alla missarna som drog ner då.

Men när vi hade stoppat in fröken i transporten igen gick på våra isfötter till cafeterian så jag skulle kunna byta om inomhus. När jag till slut lyckade dra av mig stövlarna så fick jag sån fruktansvärd kramp hela vaderna från knäna och ända in i fötterna, och det släppte inte... Så kylan gjorde att vadmusklerna blev helt inkapabla till arbete för det gjorde ruskigt ont. Vi bestämde oss då det vi hade funderat på innan, att stryka oss till medelsvårn och åka hem istället.
Det var INTE mysigt att tävla i denna kyla. Och när det t.o.m. gick ut över kroppen så mycket var det inte värt att vänta flera timmar och sen göra om hela nedkylningsprocessen igen.

Denna tävling var ju eg. bara till för att Ina skulle få komma igång och komma ut lite. Så en klass fick räcka denna dag och vi får ta msv-debuten i mars istället. Då förhoppningsvis LITE VARMARE!

2 filmer iaf, en från framridningen och en med själva LA:4an.



1 kommentar:

  1. Bra val å skita i MSVklassen. Man hade ju fryst ihjäl 25 gng om, om man hade ridit 2 klasser. Undra hur många strykningar de blir till sista klassen...

    SvaraRadera