fredag 11 februari 2011

Tävling imorgon

Imorse när jag skulle till jobbet (klockan 5.40) lyckades jag först inte ens få upp ytterdörren då det var 30 cm snö ivägen...
För att komma ur garaget fick jag backa i en j*vla fart ut på vägen, då de inte hade plogat någonting alls, så det var fullt med snö överallt!
När jag väl fick igång "farten" sen så ser jag när jag närmar mig Norbyvägen att de har plogat den och en 1m hög snövall täcker utfarten för mig... Om jag skulle saktat ned eller stannat hade jag fastnat, så det var bara att gasa för kung och fosterland och slänga mig igenom vallen och ut på Norbyvägen...
Sen fick jag köra på fart, började man sacka på farten skulle man fastnat direkt!
När jag äntligen kommer till sista rondellen i Boländerna, gamla E4:an, står en kluven dubbellastbil och täcker hela rondellinfarterna... Så det var bara att backa till föregående rondell och köra runt allt.
TUR att jag börjar klockan 6 och det inte var så mkt bilar ute!!

Jag har ändrat planerna inför morgondagens hopptävling på Lurbo.

1) Ina ska bara gå 90 cm (på grund av vädret har vi inte kunnat träna tillräckligt för en 1m-debut)
2) Hon ska ridas till Lurbo av min kära medryttare Moa så kör jag upp grejerna vi behöver i bilen. Detta på grund av att jag INTE vill riskera något med att köra transport i denna snöyra + ta oss uppför lurbobackarna....

Har varit nere i stallet efter jobbet å putsat både på hästen och på utrustningen :)

Imorgon blir det den blå/röd/vita stylen med de nya veredusskydden och premiär för de blå stigbyglarna!

älskar dessa!!

Kan säga redan nu att tävlingen är endast TRÄNING för fröken Ina.
Hon har inte varit på äventyr sen november, så hon kommer var tokstirrig och inte greppa att det är hopptävling... Jag känner min dam! Förmodligen kommer vi få lite orytm och stopp då hon lätt fokuserar på andra saker sötisen. Men det är nyttigt för henne att få komma ut igen :) Så det blir rutinträning imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar