lördag 12 februari 2011

Årets första tävling!

Blev lite kaos imorse då Moa hade blivit magsjuk under natten och jag fick lägga om mina planer... Åkte först iväg t Lurbo för att visa vaccinatinosintyg samt gå banan, sen fort till stallet.

Det var SJUKT MYCKET SNÖ i dalen, vägen till Lurbo! Ina var helt slut när vi kom fram så jag trodde inte alls att hon skulle orka...
Men det tog ca 30 min innan jag fick börja rida fram i ridhuset (hon var ju redan framriden på vägen dit) och då kunde hon ladda om batterierna, för när jag red i ridhuset och hoppade fram var hon pigg, busig och jätteglad!

Men tänkte att hon ändå skulle vara tittig på banan med tanke på alla infångare på hindren, men nop. Hon tittade misstänksamt när jag visade 2 hinder innan start, men sen gjorde hon allt jag bad mig om och presterade en fin felfri runda :)

Duktiga lilla tjej! Snacka om att hon mognat i hoppningen nu när hon är stencool och känns så fin på banan trots att hon inte tävlat på flera månader och inte tävlat hoppning sen juni (!). Oj vad stolt jag är över min fina tjej!



Film kommer komma lite senare då Team Ormen var suupergulliga och filmade min ritt :)

Tack så jättemycket för all hjälp idag, guld värt!!


Kan ju tillägga att Ina och jag red Vårdsätravägen hem, på cykelvägen, för den var plogad ;)

Nu blir det FRUUUKOST i form av en stor fullkornsmacka!

3 kommentarer:

  1. Kuuul! Då blir kanske du den allra första som rapporterar in poäng till årets championat. 1 poäng för alla felfria rundor i hoppning!

    SvaraRadera
  2. Haha, vad lustigt att du skrev just nu, för jag har precis skickat iväg ett mail till dig ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis!:)
    Snygg outfit förresten, passar med brunt!

    SvaraRadera