söndag 19 juni 2011

Hopptävling UPK

Nu har jag precis kommit hem från UPK:s hopptävlingar :)

Vi klarade oss ganska bra från regnet då det bara regnade i andra klassen och vi slapp skyfallet...

Ina har iaf varit en super-häst idag och satte sin
första dubbelnolla!!
(gick även till sin första omhoppning)

95 cm, 2 faser:

Lite tittig faktiskt fast på ett lugnt sätt haha. Hon hade BRA studs i fötterna och kunde lyssna på både förhållningar och eftergifter nära hindren. Ibland tittade hon till på några av hindren så hon fick ta i som 17, men JÄKLAR VAR HÄSTEN HOPPADE BRA!!!! Både med rygg och avvägning. Ibland hur stora fina språng som helst (se de urklippta bilderna under filmerna vilken höjd och teknik hon fått!)

Resultat- 0+0 fel






1m, 2 faser

Kände redan då jag red fram att hon var trött i fötterna, så ytterst lite framridning då hon redan var varm i kroppen och hoppade bara räcket en gång på framhoppningen. De har lagt på lite mer sand på utebanan nu så den är lite djupare. Tänkte att jag fick se om hon orkade bra på banan eller ej.
Inne på banan kändes hon fin trots att hon var trött. Fick jättefina språng på 3 första hindren. Sen kom UPK-grinden på en liten båge, som en oxer och där tog det tvärstopp. Det var ett typiskt "nej!" från Ina ;) Kombon av att hon var lite matt i tassarna och att det var en läskig grind som kom lite fort gjorde att hon totalvägrade två gångar. Sen la jag en större volt och försökte få igång lite studs, och 15 m innan hindret kände jag att "nu kommer hon hoppa", känns så tydligt!
Efter det kom VATTENMATTAN vilket jag var lite fundersam över om hon skulle hoppa då hon bara hoppat vatten 1 gång, och det bara på träning för flera månader sen.... Hon tyckte det var läskigt men tvekade inte en enda sekund! Dock så slickade hon hindret eftersom det var lite spänt och hon fick med sig bommen, men jag var mycket stolt över henne att hon hoppade utan att tveka!
Så summan blev 2 stopp och 1 pet och 10 tidsfel, alltså EXAKT samma som på Lurbos 1m haha ;)

Resultat- 25 fel (Dock suuuuupernöjd matte!!!)



Lite bilder på den numera storhoppande hästen :)



Kolla in bakbenen!! - Hon har aldrig hoppat så fina språng på oxrar förr :)


Fina på framhoppningen till 95 cm





 



1 kommentar: