måndag 6 juni 2011

Nationaldagshoppet

Idag var jag Ina och Moa iväg till Lurbo och deltog i Nationaldagshoppet.

Första hopptävlingen sen februari, och även första efter skadan.
Idag debuterade vi ÄNTLIGEN 1m :) !

90 cm Clear Round:

Ina kändes jättefin! Lyhörd, busig och glad! Lite lite tittig på banan, men hon hoppade så fint med ryggen! Ett litet minipet bara :)

Resultat- 4 fel

1m (debut!) 2 faser:

Trots superlite framridning+framhoppning så hade värmen (27 grader och steksol...) tagit lite must ur fröken då energin försvann lite i tassarna på banan. Hon skötte sig dock MYCKET BRA! Det var i 2-kombinationen som hon bestämde sig i förväg att "2 hinder, är du knasig eller? För lite studs i fötterna ju..!".
Så vid 3e försöket tryckte jag in henne i staketet så hon i stort sett inte kunde stanna ;) Så det blev 2 stopp och ett pet. Mer än godkänt fick hon av mig i 1m-debuten då hon hoppade superfint trots sin matthet av värmen! Målet med denna start var ju att komma i mål och att "överleva" ;)

Resultat- 25 fel (varav massa tidsfel)

Jag håller på att ladda upp filmen, så den kommer ikväll. Här är massa bilder så länge:









Ibland finns det luft mellan bom och ben :)





4 kommentarer:

  1. Har ni rosa schabrak?? Haha, jag blir alldeles glad!;D
    Kul att du är nöjd med debuten!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Rosa schabrak, boots och tävlingsskjorta- we are the Pink Ladies! :D

    Ina är den enda häst jag träffat som blir söt som socker i rosa :) !!!

    SvaraRadera
  4. Du verkar hoppa en del fast Ina är väl dressyrhäst eller? Tycker du det är bra med dressyrhästar som hoppar? :-)

    SvaraRadera