torsdag 16 juni 2011

Torsdag

Oj vad jag är slut i hela kroppen nu. Hittills har veckan sett ut ungefär såhär:
  • Måndag - Cykling + simning (ute!) + Gym
  • Tisdag - Pay´n Jump
  • Onsdag - Gym
  • Torsdag - Gym
När jag tränar, tränar jag HELA kroppen, en del kondition och mycket styrka.
Jag och Malin gick runt idag och skrev upp vilka inställningar och vikter vi har till olika maskiner, och jag tror jag kom fram till att jag använder mig av ett 10-tal olika maskiner / stationer.

Man känner verkligen resultaten i kroppen, och idag som sagt så var vi båda som spaghetti i musklerna, så vi körde inte längre än 1,5 timme idag.

Jag blir även påmind av träningens verkan på andra sätt, som till exempel blåmärken, blåsor, sträckningar och en mindre inflammation i hälsenan. Men såna smådetaljer visar bara att kroppen fått jobba lite :)

Numera laddar jag även upp med ½-liters proteindrink innan träningen för ännu bättre resultat av hela alltet. Jag var lite skeptisk först till om det skulle fungera rent "svälj-mässigt" då jag fått smaka på en hel del äckligheter tidigare... Men det är INGA PROBLEM med denna drink, smakar som vanlig drickyoghurt, för det känns knappt av någon grumlighet alls = inte minsta problem att dricka den heller.
Jag blandar den själv efter ett recept.

Ina har fått ta det ganska lugnt efter Pay´n Jumpen, därav ingen uppdatering och imorgon ska Moa ut och rida.
Själv ska jag till Stockholm. Någonstans måste jag ju få åka på min korta korta semester :)

På söndag är det

HOPPTÄVLING PÅ UPK, 95 CM OCH 1M

- vilka kommer vi att träffa :) ??

1 kommentar: