tisdag 6 mars 2012

Dålig uppdatering :(

Usch vad jag känner mig som världens sämsta bloggare just nu. JAG FÅR INTE IHOP MIN TID! Tror det beror på att jag har kommit in i värsta flowet med min egna träning nu vilket är superskönt!

Jag håller också på att försöka göra ny design till bloggen, så förhoppningsvis kommer det se annorlunda ut här snart och mer stilrent :)

Förra veckan fick Ina mest gå konditionspass efter måndagens träning. Svårt med underlaget, men det fungerar. Nu börjar det äntligen bli bättre! Min egna träning har jag som sagt verkligen fått igång nu och det är helt underbart! Jag tränade styrka + lite kondition på gymmet tisdag, onsdag, torsdag, och söndag (som blev ett 2h-pass!) och 1 timmes innebandyträning på fredagen, GRYMT! Min muskelmassa och kondition ökas på hela tiden :)
Sedan var jag även till Previa och gjorde ett "hälsotest" med massa prover, kontroller och kondistest. De kom fram till att jag var extremt frisk haha, så det var ju bra! Hade även bra kondition vilket jag blev förvånad över eftersom jag har så svårt att träna kondition pga mina leder.
Igår tränade jag och Ina för Nina igen. Vi red igenom olika programdelar bland annat och i början var hon lite loj tyckte vi, men efter ca 10 minuter blev hon riktigt fin och höll det resten av passet. Förutom vår "vanliga framridning" så jobbade vi mycket skolor. Damen blev bla. förbannad i högeröppnan när jag krävde böj och form, så hon studsade i 1 var cirka, sen gick hon bästa öppnan ever ;) Även samling i galopp, och jag kunde bara sitta och slappna av, härlig känsla! Vi körde även på med travökningar och hon tappade takten i varenda en på diagonalen vilket var konstigt. Dock var ju underlaget så att det är "gropar" ca 2m in och Nina sa att vi typ försvann ner i dessa och att Ina direkt då tappade takten. Så vi gjorde ökningarna på spåret istället och då jäklar blev det minsann bättre påskjut och bra takt! Känns ganska bra inför söndag då det blir årets första dressyrtävling!
Vi ska till Heby och rida en MsvC:1a. Det är första riktiga kvalförsöket, men eftersom det har gått 3 månader sen senaste dressyrtävlingen så vill jag inte ha för stora förhoppningar att det kommer gå som på träningarna.... Jag HOPPAS att hon nu kan slappna av bättre i och med att hon är starkare i sig själv och mer utbildad. Kul ska det bli iaf! Startlistor hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar