torsdag 29 mars 2012

Hoppträning

Idag var det första hoppträningen igen sen förra veckan som slutade på akuten... Ina har ju varit väldigt konstig och extra stoig vilket inte är normalt för att vara henne. Men jag tror det var brunst+pälsfällning+vårkänslor för idag var hon sig själv igen!


 Först lite skeptisk till studsen, men hon gjorde det bra. Sen körde vi på studs+ diagonalhinder, ett räcke och en oxer 1m-1.10 m. Först lite hackigt men bjudningen fanns där. När vi körde på andra och tredje omgången (vi rullade på ett antal gånger) kändes det helt perfekt med rytm, lydnad, bjudning och språng :) MIN INA ÄR TILLBAKA!!

Kort film fr studsen på min Facebook 

(vet inte om de som inte är vänner kan se).

Hade på mig min nya jacka från equipage och den var jättteskön! Tunn, vindtät och vattentät. Perfekt vår/sommarjacka! Brun m rosa dragkedja. Köptes in i tisdags då Sporren hade kundkväll = 20% rabatt på allt i butiken.

1 kommentar:

  1. Jag funderar på att köpa en 11 årig valack som är utbildad ca LB dressyr å har hoppat 110. Han är aldrig tävlad och jag har inte tänkt tävla med honom heller. Men jag vill gärna utbilda honom högt i dressyren ändå eftersom jag tycker det är kul!
    Hur tycker du att jag ska lägga upp utbildningen? Hur fort kan man gå fram? Han är välmusklad över rygg och rumpa. Jag vill senare rida honom på kandar, när tycker du att jag kan börja med det?
    Visst va väl Ina ganska outbildad när du köpte henne?

    SvaraRadera