onsdag 21 mars 2012

Ridit i linne!

Idag var det så varmt att jag red ett dressyrpass i linne... Stod även innan i en halvtimme och avlerade hästen som haft en "spa-dag" i hagen, så då vart man ju uppvärmd :)



Jobbade på ett ordentlig dressyrpass m galoppöppnor, samlingar, travskolor och byten. Sen testade jag att ur galoppöppnan lägga till ytterskänkeln något bakåt och Ina bara dansade åt sidan i en galoppsluta som om hon aldrig gjort annat :) jag hade då flera meter kvar innan kortsidan, så jag rakställde och bad om ett byte, vilket jag fick! Vilken cool häst jag har :)! Hon har ALDRIG gjort denna övning förr!

Det är så kul att "leka" fram saker med Ina då hon gillar utmaningar och är på vad jag än ber om, det kallar jag arbetsvilja!




Imorgon ska vi hoppträna hemma på kvällen :) mer hoppning kommer läggas in i schemat nu när division III startar snart :)

2 kommentarer:

  1. Jag stod i linne och mockade skit i hagen i lördags. Till och med mocka var liksom kul när solen sken! Heja Våren!

    SvaraRadera