lördag 17 mars 2012

Hoppträning

Idag tog jag fram lite hinder på ridbanan för att bl.a. träna på det som varit svårt på tävling-> 2-kombination med oxer som insprång.

Jag fick hjälp av bästa Ullis som höjde och ändrade hinder + kunde filma :)!

Höjderna var 0.80-1.10m. I början hade hon ingen bjudning (inte med på filmen) men "korken släppte" snabbt. Hon hoppade generellt bra, men vi gjorde lite justeringar och jag fick göra lite "plan B" ibland för att lösa situationerna. En av gångerna i 2-kombinationen till exempel så stod hon emot mot oxern och jag ville få ett bra språng där, men det skulle blivit jätteflackt på hindret efter, så jag styrde åt sidan. Hon avslutade riktigt bra med att hoppa ett jättefint språng på plankräcket utan hjälpbommar som låg på 1.10-1.15m.


1.10-1.15m

Dagens outfit, vårgrönt :)

Skeptisk häst ;)

1 kommentar: